21 lutego 2025
W czasie posiedzenia Konsystorz m.in. zatwierdził kandydatury duchownych w wyborach na proboszcza parafii w Rybniku i w Świdnicy.
Tradycyjnie obrady Konsystorza odbyły się w Centrum Luterańskim w Warszawie. Radcy podjęli decyzje o zatwierdzeniu kandydatur duchownych w wyborach na proboszcza w dwóch parafiach: ks. Michała Matuszka w parafii w Rybniku i ks. Pawła Melera w parafii w Świdnicy. Ks. Michał Matuszek jest obecnie proboszczem administratorem w parafii w Rybniku, a wybory w parafii w Świdnicy są związane z przejściem na emeryturę jej dotychczasowego proboszcza bp. Waldemara Pytla. Ks. Paweł Meler jest wikariuszem w diecezji wrocławskiej.
Ponadto Konsystorz powołał ks. Bartłomieja Poloka z parafii w Mrągowie do wolontariackiej służby duszpasterza Straży Pożarnej w Diecezji Mazurskiej.
Radcy zapoznali się z projektem porozumienia o partnerstwie pomiędzy Niemieckim Ewangelicko Luterańskim Kościołem w Ukrainie i Kościołem Ewangelicko-Augsburskim w Polsce.
Konsystorz ogłosił wakans na stanowisko proboszcza w parafii w Wałbrzychu z terminem zgłoszeń od 1 do 31 marca 2025 roku.
W części obrad dotyczących spraw administracyjnych, Konsystorz przyznał stypendia socjalne z Funduszu Socjalnego Kościoła dla dwóch studentów teologii ewangelickiej.
Radcy zatwierdzili sprawozdanie finansowe Ewangelickiego Duszpasterza Policji za rok 2024 i plan finansowy na rok 2025. Służbę Ewangelickiego Duszpasterza Policji pełni ks. Marek Twardzik z parafii w Cisownicy.
Ponadto Radcy zatwierdzili sprawozdanie z realizacji budżetu Duszpasterza Studentów Luteran ChAT za 2024 rok. Duszpasterzem studentów teologii jest ks. dr Grzegorz Olek z Warszawy.
Konsystorz zajmował się również wnioskami kilku parafii dotyczącymi zatwierdzenia uchwał Rad Parafialnych w sprawach sprzedaży nieruchomości oraz innych zagadnień związanych z zarządzaniem nieruchomościami parafialnymi. W tym zakresie rozparzono dziewięć podań.
Radcy rozpatrywali pisma parafii dotyczące udzielenia dotacji finansowych na zadania związane z remontami kościołów i innych budynków kościelnych, a także zatwierdzali rozliczenia dotacji z zakończonych projektów, w tym z Funduszu Rozwojowego Kościoła.
W trybie zdalnym odbyło się posiedzenie Konsystorza z zarządem Bratniej Pomocy Gustawa Adolfa. Ze strony BPGA w posiedzeniu brali udział: ks. Henryk Reske – Prezes Zarządu, bp Wojciech Pracki oraz Piotr Fusik. Rozmawiano o współpracy i planach dotyczących pomocy finansowej ze strony Bratniej Pomocy dla parafii. Zdecydowano również o rekomendacji jednego z projektów z Polski do dofinansowania przez niemiecką organizację Gustaw Adolf Werk na rok 2026.
W czasie lutowego posiedzenia, które odbyło się w dniach 20 i 21 lutego 2025 roku, Konsystorz podjął 34 uchwały. Następne posiedzenie Konsystorza zaplanowano w Warszawie, w dniach 27 i 28 marca 2025 roku.